Clean Cakes - kokosový dort

 

Nedávno do naší kuchařské sbírky přibyl úžasný kousek od autorky Henrietty Inman. Kuchařka Clean Cakes nás nadchla recepty na dokonalé dorty, koláče a sladkosti bez mléčných výrobků, lepku a rafinovaného cukru. Požádaly jsme proto Janu, aby pro Vás jeden z receptů vyzkoušela! Vybrala si lákavý kokosový dort, který ještě vyšperkovala malinami a marmeládou! No nevypadá nádherně?! 



KOKOSOVO-MALINOVÝ DORT

Budeme potřebovat:
Korpus:
5 vajec, žloutky a bílky zvlášť
150g kokosového cukru
100g strouhaného kokosu
špetka Himalajské růžové soli
(V originálním receptu je ještě "rose syrup", tedy růžová voda..ale tu jsem bohužel nesehnala)
Kokosový olej a mouka (ideálně bezlepková) na vymazáni formy

Kokosovo-vanilkový krém:
1 lžička vanilkové pasty (nebo 1 vnitřek vanilkového lusku)
50g světlého medu, já použila agávový sirup
1-2 plechovky kokosového mléka

Na ozdobu: 
Kokosové lupínky, některé lehce opražené nasucho na pánvičce
+ Já přidala do dortu ještě maliny a malinový džem, kdy jsem dort rozřízla, namazala korpus džemem a poskládala maliny. Ta kombinace kokosu a malin je skvělá! 

Předehřejeme troubu na 190°C, vymažeme dortovou formu o průměru 18cm (já mám doma větší, takže byl dortík nižší) kokosovým olejem a vysypeme moukou. Dno dortové formy vyložíme pečícím papírem.

V mixéru vyšleháme žloutky, přidáme polovinu kokosového cukru a strouhaný kokos (pokud máte růžovou vodu, tak ji teď přidejte). Ručním šlehačem ve vyšší misce vyšleháme bílky a když máme hezký sníh, zašleháme druhou polovinu kokosového cukru a špetku soli. Jemně vmícháme sníh do kokosové směsi až se vše spojí. Těsto přendáme do vymazané dortové formy a pečeme zhruba 25-30min nebo dokud nebude povrch zlatavý. Použijeme trik se špejlí, a když ji vytáhneme suchou, vyndáme korpus a necháme vychladnout.

Teď je na řadě krém. Plechovku s kokosovým mlékem necháme přes noc vychladit v lednici. Vychlazenou ji obrátíme dnem vzhůru a otevřeme. Díky tomuto triku zůstane kokosový krém dole a oddělená voda nahoře. Vodu slijeme do skleničky a kokos vyškrábneme špachtlí do šlehací místy (mísa a metlička by měly být ideálně taky vychlazené). Šleháme na nejvyšší rychlost, až se po cca 6 minutách začne tvořit šlehačka. Přidáme vanilku a med (syrup) dle chuti. Šlehačka bude mít tekutější konzistenci, ale v ledničce nádherně ztuhne a bude držet tvar. 

Při zdobení se fantazii meze nekladou. Já rozřízla dort uprostřed, namazala marmeládou a dala čerstvé maliny. Krém jsem nanesla na povrch dortu a posypala kokosovými lupínky. Dort byl přes noc v lednici. Druhý den jsem ho nabídla přátelům a měl samé pozitivní ohlasy! Rozhodně jsem ho nedělala naposledy! Tak dobrou chuť! :)





Na fotkách najdete:


Kuchařku Clean Cakes od Henrietty Inman najdete zde! (V případě nefunkčnosti odkazu nás neváhejte kontaktovat e-mailem - dostupnost ihned ověříme!) 

Recept pro Vás připravila Janička K. - její účet najdete na Instagramu (@kamiska10)! 

Komentáře